12 de març 2014

ELS NOSTRES PROTAGONISTES 2013: JOAQUIM RUYRA


JOAQUIM RUYRA (Escriptor)

De ben segur us preguntareu “què té que veure un escriptor català de principis del S.XX amb l'hoquei patins?”... Dons m'explico:

Durant el 2012 vaig començar a posar en pràctica el que durant el 2013 ja es va convertir en un costum: desplaçar-me a veure els partits d'hoquei fent servir el transport públic sempre que fos possible. El fet de tenir que agafar el cotxe i tenir que barallar-me amb el caòtic tràfic, els peatges, els aparcaments,... i tot això desprès del propi estrès que ja em genera la vida laboral i quotidiana, feia que aquests desplaçaments per veure hoquei es convertissin en un suplici més que en un plaer. Així dons, vaig decidir que la cosa mereixia un canvi. El anar a veure hoquei tenia que convertir-se en una estona d'oci, una desconnexió de la vida quotidiana que devia servir per carregar piles.

La solució la vaig trobar en la possibilitat de fer servir el transport públic per desplaçar-me. La comoditat que dona el que et portin la vaig fer servir per aprofitar les hores dins del bus o el tren per realitzar activitats que requereixen una estona de calma i relax, com llegir, cosa que ja tenia una mica arraconada. Vaig treure la pols a la biblioteca i vaig retrobar-me amb els clàssics catalans, Josep Pla, Àngel Guimerà... o Joaquim Ruyra, de qui em vaig enganxar, i el seu “Marines i Boscatges” va ser un fixe a la meva motxilla durant la temporada passada. Els meus companys de viatge Badó Set-troços, l'Oncle Ventura, la Mariana o en Miquelet Cabernera, entre altres, a la seva manera, van acabar per convertir-se en col·laboradors d'A Kops D'Stick durant el passat 2013. Ah!... i el costum de fer servir el transport públic per anar a l'hoquei, us el recomano a tothom!